Ultimes novetats

LA TARGETA SANITÀRIA INDIVIDUAL: QUÈ ÉS, PER A QUÈ SERVEIX I SERVEIS INCORPORATS

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

LA TARGETA SANITÀRIA INDIVIDUAL

La targeta sanitària individual (TSI), identifica i acredita els ciutadans com a usuaris i assegurats del sistema sanitari públic de Catalunya (CatSalut). La primera és gratuïta i facilita l’accés als centres de la xarxa sanitària pública. També per presentar a les farmàcies per poder obtenir els medicaments finançats pel Servei Català de la Salut. La targeta és personal i intransferible i cada membre de la família ha de tenir la seva TSI, amb independència de l’edat que tingui. Conté el codi d’identificació personal (CIP).

El tipus de cobertura més comú entre la població activa o treballadora i pensionista, és el de cobertura Sanitaria General que dóna accés a tota la cartera de serveis de cobertura pública. Si no esteu donats d’alta com a persona assegurada al CatSalut, cal que us adreceu al vostre CAP de referència per gestionar l’alta.

Si heu perdut la TSI, s’ha deteriorat o si la banda magnètica no funciona, podeu sol·licitar-ne la reedició a través del vostre centre d’atenció primària CAP.

Supòsits generals de tramitació de la TSI:

Documentació que cal aportar:

  • Document d’afiliació a la Seguretat Social (NASS) (el podeu sol·licitar al web Tu Seguridad Social).
  • DNI, NIE, o P. Treball
  • Certificat d’empadronament municipal, amb data d’expedició no superior a 3 mesos (el podeu sol·licitar a l’oficina virtualde tràmits de l’Ajuntament de Barcelona)

 

En el cas dels menors d’edat cal aportar:

  • Llibre de família
  • Document d’afiliació a la Seguretat Social (NASS) com a beneficiari
  • Certificat d’empadronament municipal, amb data d’expedició no superior a 3 mesos
  • DNI o NIE de la persona titular del NASS

 

Tramitació online de la primera TSI

Les persones residents a Catalunya poden demanar la primera TSI sense haver de desplaçar-se al centre d’atenció primària. Podeu consultar els requisits i accedir al formulari al web del CatSalut.

 

Ciutadans estrangers empadronats i no assegurats al Sistema Nacional de Salut

Accés a l’assistència sanitària de cobertura pública del CatSalut  per a les persones estrangeres empadronades a Catalunya i no reconegudes com a assegurades pel Sistema Nacional de la Salut,  d’acord amb el nivell d’assistència reconegut (primer o segon). S’ha de presentar a les farmàcies per poder obtenir els medicaments finançats pel Servei Català de la Salut.
És un document personal i intransferible. Només és vàlid per als serveis sanitaris públics de la Comunitat Autònoma de Catalunya.

 

Persones que es troben es situacions especials

Aquesta targeta sanitària individual dona accés a l’assistència sanitària de cobertura pública del CatSalut per a les persones que segons el Reial decret 1192/2012 es troben en situació especial: menors de 18 anys i embarassades que siguin estrangers no registrats ni autoritzats com a residents a Espanya, sol·licitants de protecció internacional o víctimes de tràfic d’éssers humans.

Elecció i canvi de metge o metgessa en el vostre centre

https://ecap.ics.gencat.cat/VisitesIServeis/canvi_metge/Metge.aspx

En aquest apartat podeu escollir qualsevol professional de medicina de família o pediatria que voleu que us visiti, dels centres gestionats per l’ICS. Si ja teniu un professional assignat, podeu canviar-lo per un altre en funció de les vostres necessitats. L’elecció i el canvi de metge o metgessa són possibles sempre que es facin entre professionals del vostre equip d’atenció primària. Si durant el procés us equivoqueu, podeu rectificar i tornar-ho a intentar fins a 2 cops en 24 hores. Si supereu aquest nombre de canvis, haureu d’esperar un termini de sis mesos per utilitzar aquesta opció una altra vegada. En cas que el canvi de metge sigui amb motiu d’un canvi de domicili que impliqui també un canvi d’equip d’atenció primària, cal que us adreceu directament al centre que us correspon, on també podeu demanar la targeta sanitària individual, si no en teniu. En cas que el canvi de metge sigui amb motiu d’un canvi de domicili que impliqui també un canvi d’equip d’atenció primària, cal que us adreceu directament al centre que us correspon, on també podeu demanar la targeta sanitària individual tal com mostra la imatge següent, sense espais entre lletres i números.

Si voleu que us atengui un equip d’atenció primària diferent del que us correspon per domicili, teniu la possibilitat d’escollir qualsevol dels centres i equips d’atenció primària gestionats per l’ICS de qualsevol localitat de Catalunya.

 

L’equip d’atenció primària que escolliu us ofereix:

Els serveis de medicina de família o pediatria, infermeria i odontologia en el centre.

El conjunt de serveis de suport i d’atenció especialitzada a qual s’accedeix directament o per derivació del professional de medicina de família o pediatria; anàlisis clíniques, diagnòstic per a la imatge, salut mental, atenció a la salut sexual i reproductiva, atenció especialitzada.

Els tràmits administratius sol·licitud de la targeta sanitària individual, de prestacions ortopèdiques, etc. La prescripció de la baixa laboral en el centre d’atenció primària.

 

Els serveis que us ofereix l’equip d’atenció primera que us correspon per domicili son:

La visita al vostre domicili si no us podeu desplaçar al centre. L’atenció del treballador o treballadora social,  l’atenció continuada,  la prescripció de la baixa si  no us podeu desplaçar al centre.

 

Important:

L’equip d’atenció primeria elegit s’ha de mantenir per un període d’un any. L’elecció de metge o metgessa, i centre és individual i no afecta altres membres de la mateixa família.

Podeu elegir metge/metgessa sempre que el professional elegit tingui un nombre d’usuaris que garanteixi una assistència sanitària de qualitat. Si el canvi de centre i metge o metgesses es amb motiu de canvi de domicili us heu d’adreçar directament al centre. Podeu cercar quin centre un correspon per al nou domicili a partir de la vostra adreça.

 

Si necessita més informació, no dubti en contactar amb Tràmit a través de administracio@tramitserveis.cat o trucant al 93 820 53 73

Sant Cugat del Vallès a 12 d’abril de 2021

Ultimes novetats

Posts relacionats

PROCEDIMENT DE LA SEGONA OPORTUNITAT

PROCEDIMENT DE LA SEGONA OPORTUNITAT

Què és procediment de la segona Oportunitat?  La Llei de Segona Oportunitat és un mecanisme legal que permet a particulars i autònoms renegociar o cancel·lar els seus deutes quan es troben en una situació d’insolvència. L'objectiu és oferir una nova oportunitat a les...

NOVETATS RENDA 2024

NOVETATS RENDA 2024

Per a l'exercici 2024 (declaració que es realitzarà entre abril i juny de 2025), hi ha diverses novetats que resumim a continuació: 1. Possibilitat de pagar la declaració mitjançant Bizum o targeta de crèdit. 2. Obligació de presentar la declaració per a aquelles...