Ultimes novetats

Llei Orgànica de Protecció de Dades

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

La Llei Orgànica de Protecció de Dades o LOPD és una norma que té per objecte protegir i garantir la privacitat de les persones, el seu honor i intimitat personal i familiar, evitant que ningú la pugui vulnerar.

 

La protecció de dades és un dret fonamental que es desenvolupa legislativament a nivell comunitari amb l’objectiu que sigui respectada mitjançant la imposició d’un conjunt d’obligacions legals.

La normativa de protecció de dades afecta directament l’activitat de tot tipus d’empreses privades i professionals, als organismes públics i a tot tipus d’entitat, mitjançant el compliment d’un conjunt de requisits exposats en l’àmbit espanyol per la Llei Orgànica 3/2018 , de Protecció de Dades Personals, i europeu pel Reglament 2016/679, General de Protecció de Dades.

L’incompliment de la normativa implica un rigorós sistema sancionador que preveu multes de fins a 20.000.000 euros, o segons el cas d’una quantia equivalent a el 4% del volum financer anual.

 

Des de TRÀMIT els podem ajudar a adequar-se a les exigències de la normativa mitjançant una anàlisi sobre el compliment dels requisits legals preceptius i elaborant tots els procediments que en siguin necessaris. Entre els elements més distingits trobem:

  • L’elaboració dels Registres d’Activitats de Tractament, segons el cas, siguin en qualitat de Responsable o d’Encarregat del tractament.
  • L’elaboració de les clàusules i avisos informatius en matèria de privacitat, adaptats a cada particularitat: per contractes amb clients o proveïdors, per informar als treballadors, per respondre sol·licituds o consultes d’interessats, etc.
  • L’elaboració dels procediments normalitzats de treball relatius a l’exercici de drets dels interessats, com a la gestió de violacions de seguretat.
  • La revisió dels contractes de tractament de dades i la seva correcta confecció adaptada a cada cas.

 

Per a això, els lliurarem tots els documents necessaris assessorant en la seva aplicació i si ho desitja, l’ajudarem a el manteniment de tots els elements exposats perquè anualment estigui adequat a la normativa de protecció de dades.

Ultimes novetats

Posts relacionats

PROCEDIMENT DE LA SEGONA OPORTUNITAT

PROCEDIMENT DE LA SEGONA OPORTUNITAT

Què és procediment de la segona Oportunitat?  La Llei de Segona Oportunitat és un mecanisme legal que permet a particulars i autònoms renegociar o cancel·lar els seus deutes quan es troben en una situació d’insolvència. L'objectiu és oferir una nova oportunitat a les...

NOVETATS RENDA 2024

NOVETATS RENDA 2024

Per a l'exercici 2024 (declaració que es realitzarà entre abril i juny de 2025), hi ha diverses novetats que resumim a continuació: 1. Possibilitat de pagar la declaració mitjançant Bizum o targeta de crèdit. 2. Obligació de presentar la declaració per a aquelles...