Últimas novedades

REAL DECRETO-LEY 8/2020, de 17 de marzo, de medidas urgentes extraordinarias para hacer frente al impacto económico y social de la COVID-19

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

REAL DECRETO-LEY 8/2020, de 17 de marzo, de medidas urgentes extraordinarias para hacer frente al impacto económico y social de la COVID-19.

El Consell de Ministres d’aquest dimarts ha aprovat un pla de xoc per fer front a la frenada d’activitat com a conseqüència del Coronavirus.

Entre les diferents mesures hem resumit les següents:

1.Moratòria en el pagament d’hipoteques i subministraments (aigua, llum, gas) per a les famílies en situacions de vulnerabilitat econòmica o que estiguin en atur pel Coronavirus.

 

2. Flexibilitat en la tramitació dels ERTO (expedient de regulació temporal d’ocupació) a partir del RD 463/2020 de 14 de març. Els treballadors afectats pel ERTO tindran dret a percebre la desocupació i aquest temps consumit d’atur no comptarà com a gastat.

Aquest nou procés que simplifica els requisits serà resolt per l’autoritat laboral en el termini màxim de 7 dies un cop hagi rebut l’informe de treball i Seguretat Social.

En aquests ERTES EXCEPCIONALS, les empreses no hauran d’abonar els costos de Seguretat Social.

Els treballadors reben una prestació de el 70% de la base reguladora de la seva cotització a la Seguretat Social amb un màxim de:

    • 1.098,08 € treballadors sense fills.
    • 1.254,86€ treballadors amb un fill.
    • 1.411,83€ treballadors amb dos o mes fills.

No obstant, no tenen dret a cobrar cap indemnització ja que es tracta d’una situació temporal.

 

3. Tots els autònoms amb pèrdues severes, també els societaris, i els empresaris poden accedir a una PRESTACIÓ PER ATUR EXTRAORDINARI PER CESSAMENT D’ACTIVITAT si compleixen amb certs requisits.

A més, queden exhonerats de pagar les quotes de seguretat social els que cessin la seva activitat empresarial o professioanal.

Aquesta prestació durarà un mes, però es podria prorrogar. Es calcula amb el 70% de la base reguladora.

Els beneficiaris seran autònoms on l’activitat quedi suspesa per la declaració de l’estat d’alarma o als que la facturació hagi baixat en un 75% o més respecte el mes anterior a la sol·licitud a la prestación, en relació amb la mitjana de facturació de el semestre anterior.

De moment no s’especifica res en relació als terminis per a la presentació d’impostos relatius al 1T 2020 o la Campanya de Renda 2019. Estem a l’espera d’informacions en aquest àmbit (recordem que durant el període de confinament no es pot anar presencialment a l’Administració tributària).

 

4. De forma paral·lela la Generalitat ha aprovat aquest dimarts 17 de març de 2020 una SUBVENCIÓ PER A AUTÒNOMS que tinguin domicili fiscal a Catalunya i que s’han quedat sense activitat pel Coronavirus, de com a màxim 2000 euros per persona. S’ha de acteditar:

    • Una reducció dràstica i involuntària dels ingressos; així com no disposar d’altres fonts d’ingressos.
    • O que l’activitat és una de les activitats que s’ha decretat el tancament per l’autoritat sanitària: ensenyament, administració pública, entreteniment, restauració i cultura.

 

Des de Tramit comprenem la dificultat de gestionar aquesta situació de crisi econòmica imprevista i continuem oferint servei a tots els nostres clients.

 

Poden dirigir les seves consultes al:

laboral @ tramitserveis.cat

93.820.53.73 de 9 a 15 de dilluns a divendres

 

Continuem treballant per ajudar-vos.

 

Sant Cugat a 18 de març 2020

TU PROYECTO ES NUESTRO RETO

Llama al 938 205 373, escribe un e-mail a
administracio@tramitserveis.cat o realiza tu consulta en el siguiente formulario:

Error: Formulario de contacto no encontrado.

Últimas novedades

Posts relacionados

PROCEDIMIENTO DE LA SEGUNDA OPORTUNIDAD

PROCEDIMIENTO DE LA SEGUNDA OPORTUNIDAD

¿Qué es el procedimiento de la Segunda Oportunidad? La Ley de Segunda Oportunidad es un mecanismo legal que permite a particulares y autónomos renegociar o cancelar sus deudas cuando se encuentran en una situación de insolvencia. El objetivo es ofrecer una nueva...

NOVEDADES RENTA 2024

NOVEDADES RENTA 2024

Para el ejercicio 2024 (declaración que se realizará entre abril y junio 2025) tenemos varias novedades que resumimos a continuación: 1. Posibilidad de abonar la declaración mediante Bizum o tarjeta de crédito. 2. Obligación de presentar la declaración aquellas...