ADAPTACIÓ DE PROTECCIÓ DE DADES: QUÈ ÉS, CLAUS I SERVEIS
Què és la protecció de dades?
La protecció és un dret fonamental que afecta l’activitat de tot tipus d’empreses i professionals, organismes públics, fundacions i associacions, pel fet de tractar dades personals. Per això, la normativa els obliga a adaptar-se al requerit per la Llei orgànica 3/2018, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, així com al Reglament 2016/679 General de Protecció de Dades.
El procés d’adaptació
A continuació exposem les claus per a seguir el procés d’adaptació:
- Recaptarem tota la informació necessària per a poder analitzar la seva situació legal, amb l’objectiu d’identificar els tractaments de dades efectuades en virtut de la seva activitat.
- Elaborarem els Registres d’activitats de tractament que siguin necessaris per a incloure tota la informació exigida, conforme al tractament efectuat com a Responsable o Encarregat del tractament.
- Elaborarem els informes necessaris per a tractar les qüestions relatives a la normativa de protecció de dades, permetent la identificació de fitxers i tractaments; de l’anàlisi dels procediments d’obtenció de dades; de la revisió i elaboració dels avisos legals obligatoris; de l’estudi i anàlisi de qüestions particulars com la del deure d’efectuar Avaluacions d’impacte, de la designació d’un Delegat de protecció de dades; de la identificació dels encarregats de tractament i de l’elaboració de contractes; o de la identificació de les transferències de dades a nivell internacional.
- Estudiarem les activitats de tractament mitjançant les requerides anàlisis de risc, identificant les mesures de seguretat tècniques i organitzatives apropiades.
- Elaborarem un procediment per a l’atenció a l’exercici de drets dels interessats, i un procediment per a la gestió de les violacions de seguretat en matèria de dades personals. Aquests drets són el dret d’accés, de rectificació, de supressió, de limitació del tractament, de la portabilitat de les dades i d’oposició; i tots ells han de ser atesos en el transcurs d’un mes des de la seva comunicació, de la manera més diligent possible. Les violacions de seguretat requereixen ser notificades a les autoritats de control seguint uns paràmetres de forma i termini, que es tradueix generalment en 72 hores per als Responsables del tractament.
- Revisarem els contractes i clàusules que tingui, per a determinar si són conformes a la normativa de protecció de dades, actualitzant-los adequadament.
- Podrem impartir la formació necessària presencialment sobre protecció de dades personals dirigida al seu personal.
- Lliurarem tots els documents necessaris perquè compleixi amb els requisits anteriorment exposats. Addicionalment, procedirem al manteniment de la protecció de dades assessorant en aquelles qüestions que ens remeti i efectuant una revisió anual del compliment normatiu relatiu a tot el conjunt de documentació.
És important ressaltar que el RGPD ha establert un rigorós sistema sancionador, que contempla multes de fins a 20.000.000 d’euros o, tractant-se d’una empresa, d’una quantia equivalent al 4% del volum de negoci total anual global de l’exercici financer anterior, per la qual cosa la nostra ajuda pot ser un element clau per a evitar qualsevol tipus de risc.
Servei web i e-commerce:
Has creat una pàgina web o en vols crear una per a promocionar els teus productes i serveis?
Actualment s’ha produït un augment substancial de l’activitat en l’esfera online, l’aparició de pàgines web i dels e-commerce ha permès a multitud d’empreses i professionals actualitzar-se, i a poder continuar creixent amb una bona activitat econòmica.
Per a poder fer una bona pàgina web s’ha de tenir en compte un conjunt d’obligacions recollides en diferents normatives, com podria ser la Llei de Serveis de la Societat de la Informació, la normativa de Consum per a la defensa dels Consumidors i Usuaris, o com seria el Reglament General de Protecció de Dades.
Servei que ofereix Tràmit Sant Cugat
Per a ajudar-vos a tenir el dia la vostra pàgina web oferim els següents serveis:
- Revisió dels aspectes legals i dels requeriments necessaris de les pàgines web.
- El·laboració de textos: l’avís legal, la política de privacitat, la política de cookies.
- Creació de contractes web: Condicions Generals de Compra, Termes d’ús del servei, Condicions de registre.
- Adequació de formularis, promocions i sortejos que es vulguin dur a terme.
- Assessorament legal per a campanyes de màrqueting, captació de leads i ús de plataformes
Que tota actuació online sigui efectuada de manera segura és totalment important per a evitar qualsevol tipus de reclamació, per això la implementació legal és imprescindible.
Si necesita más información, no dude en contactar con Tràmit a través de administracio@tramitserveis.cat o llamando al 93 820 53 73
Sant Cugat del Vallès a 5 de novembrede 2020